Formandens beretning :’
- Vejene: kommunens mest vel-vedligeholdte, brostenskanter er færdiglagt og godkendt. Vi har et udestående omkring SV 41, hvor vi har jagtet svar fra bobestyrer. Seneste nyt var at Poul Larsens advokat forsøger, at overtale ham til at rømme ejendommen med henblik på, at boet kan få den solgt.
Vintervedligeholdelse: Fuld snerydning på alle veje giver måske lidt for meget salt på de smalle veje som P. M. Møllers Vej. Vi vil følge hvordan græsset kommer igen. Indtrykket er at det fungerer godt.
Forskønnelsesudvalget: Tradition med at iagttage området fortsættes, og det synes at se fornuftigt ud. Parkeringskulturen er derimod noget vi ikke er gode til – især parkering ved chikanerne ved indsnævring som man skal holde mindst 5 meter fra. Derudover er der et antal T-kryds, hvor køretøjer bedes afholde sig fra at parkere tættere på end de lovpligtige 10 m. Både af hensyn til børn, cyklister og evt. redningskøretøjer. Særligt ved parkering af store køretøjer indskærpes overholdelse af regler ved T-kryds. Hastighed især ned ad Sjælsøvej er et problem. Kommunen anlægger en forhøjning ved Sjælsøstiens overgang, for at synliggøre den og dæmpe farten. Vi vil lave en informationskampagne omkring parkering og hastighed.Strandarealer: Meget liv – isbåde, alternative parkeringsproblemer, oprydning og affald.
Der er efterlyst tydeligere skiltning, som der vil blive set på – evt. suppleret med Ordensregler.
Redningskranse bevilget af Tryg-fonden og sat op ved de 2 badebroer.
Jens Enochsen har tjansen med at holde orden, og det vil være rart hvis der er flere, som vil møde op, når der kaldes til trimning ud over den græsslåning, der sørges for.
Japansk Pileurt har slået sig ned ved stien til Eskemoseskov. Vi forsøger med en ekstern leverandør som med vanddamp af nogle omgange vil prøve at få bugt med det.
Offentlige myndigheder: Høringer – Ny vandmiljøplan 2018-21, Sjælsøs vandkvalitet var blev nedprioriteret, og det reagerede vi på. Der bliver nu igangsat tiltag for søen – så må vi se hvor langt det rækker. Ellers kan det ret hurtigt blive en grøn sø med mange alger.
Kommunikation: Vi har holdt os lidt tilbage med nyhedsbreve – man kan bruge både facebook-gruppen og hjemmesiden til at holde sig ajour. Interessegrupperne bruger det, og man må meget gerne bruge det.
SP: Hvad skal Pileurt arealet, som ligger bag fodboldbanen bruges til?
SV: Ingen konkrete planer – vi ønsker i første omgang at udrede Pileurten.
SP: Hvad med en tennisbane?
Diskussion – hvor der blev peget på søbeskyttelse og fredning som noget der nok ville lægge hindringer i vejen – selvom ideen er spændende nok.
SP: Kunne man ikke lave bomme for cyklerne, når de krydser Sjælsøvej?
SV: Vi kan godt bringe det op, når kommunen planlægger de hævede flader senere i år.
SP: Hvordan kan et bump over Sjælsø Vej løse problemet med hastighed og opmærksom hed overfor krydsene cyklister?
SV: Erfaringerne fra andre steder er lagt til grund for den løsning. Kommunens formål er at sikre cyklisterne bedre – vi håber så at det også gavner i forhold til hastigheden.
SP: Hvad skal vandmiljøplanen nu gøre?
SV: Ambitionen var at stoppe for de overløb af spildevandet ned til søen som følger med de større og mere koncentrerede regnmængder (skybrud).
SP: Bare asfalten ikke kommer over brostenskanterne – Stien er som en tragt.
SV: Vi har forstået, at den hævede flade er for både cyklister og biler – men vil forhøre os når projektet konkretiseres.
SP: Hvad med fæ riste? Ved overkørsel?
Kommentarer: Det vil blive meget upopulært for naboerne
Formandens beretning blev taget til efterretning.
Det samlede rGrundejerforeningenreferat18 kan ses her:
og det GF Ravnsnæs regnskaber 2017 med underskrift